044 344 44 43

Однією із найчастіших операцій, які ми проводимо зі своїм залізним улюбленцем є заміна мастила в двигуні та заміна фільтруючих елементів (масляний фільтр, повітряний фільтр). Такі дії також здійснюються під час проведення планового ТО та рекомендуються для проведення нашими фахівцями відразу після придбання вживаного автомобіля, оскільки ми не можемо достеменно знати чи виконувалися вчасно такі заміни попереднім власником.

Основні функції моторної оливи

  • забезпечення легкого запуску двигуна,
  • зниження тертя шляхом змазування для запобігання зношуванню деталей двигуна,
  • захист від корозії,
  • підтримання двигуна в чистоті,
  • охолодження деталей двигуна,
  • підтримування на мінімальному рівні відкладень у камері згоряння.

При цьому, масло повинно забезпечувати рухливість поршневих кілець, щоб його потрапляння в камеру згоряння було якнайменше і не зменшувалася ступінь стиснення горючої суміші в камері згоряння (підтримувати максимальний тиск газів над поршнем), масло, що потрапило в простір над поршнем, повинно максимально згоряти.

Вимоги до заміни моторного масла

До кожного автомобіля додається технічна документація, яка містить вимоги до заміни мастила в двигуні та його фізичних властивостей. Якщо автомобіль тільки придбаний і Ви є першим власником, то важливо пам’ятати про період його обкатки. У цей час відбувається найбільше притирання всіх механічних деталей автомобільне масло і масляний фільтр  суттєво насичується металевою стружкою та іншими забруднювачами. Ми рекомендуємо змінити мастило в двигуні після перших 2-2,5 тисяч кілометрів. Подальша періодичність заміни масла збільшується в середньому до 10-15 тис. км.

Як часто міняти масло у двигуні

Автовиробники рекомендують міняти масло в двигуні в інтервалах 10-30 тис. км. Але варто враховувати, що така періодичність встановлюється для «ідеальних» умов експлуатації – якісне мастило, якісне пальне, відсутність заторів, експлуатація автомобіля по автобанах. За таких умов мастило теоретично можна змінювати в діапазоні від 10 до 30 тис. км, хоч ми і не радимо так затягувати із заміною мастила, особливо більше 15 тис. км. В разі, якщо авто часто експлуатується в місті, в заторах, в регіонах з неякісним пальним та ризиком придбати підробку замість оригінального мастила, зловживати розкручуванням двигуна до «відсічки» тощо, радимо замінювати масло в діапазоні від 5 до 8 тис. км. В разі, якщо автомобіль використовується рідко, в режимі «на дачу по вихідних» і не пробігає вказаний кілометраж, то мастило в двигуні змінюється в цьому випадку на рідше ніж раз на рік, тому що мастило і в такому режимі експлуатації старіє.

Витративши багато годин на обслуговування та ремонт автомобілів, ознайомившись з багатьма рекомендаціями виробників двигунів, наші спеціалісти дійшли думки, що при обслуговуванні свого металевого коня варто орієнтуватися на мотогодини, адже, погодьтеся, якщо автомобіль тяжко працює в заторах, то двигун пропрацює сотні годин, але при досить невеликому кілометражі, мастило випрацює свої властивості ще далеко до досягнення необхідної дистанції  і багато часу двигун буде випрацьовувати свій ресурс набагато швидше, ніж зазвичай, мастило стрімко старіє. Тож, якщо Ви любите свій автомобіль і хочете, щоб він служив довгий час вірою і правдою, то «годуйте» його якісним мастилом з дотримання наших рекомендацій.

Що буде, якщо вчасно не замінити масло в двигуні

Якщо не дотримуватися вищевказаних рекомендацій і вимог автовиробника, то двигун з часом почне працювати неналежним чином і його ресурс може знизитися, як мінімум, вдвічі або взагалі вийти з ладу.

Як підібрати масло до двигуна

Важливим моментом також є правильний підбір масла для двигунів, оскільки, сучасні двигуни дуже навантажені, в зв’язку з чим вибагливі до якісного мастила і не пробачають непрофесійного підходу до його підбору. Тут потрібно враховувати його характеристики: в’язкість, температуру спалаху, температуру застигання, лужне число (TBN) та кислотне число (TAN). Про синтетичні автомобільні масла можна писати дуже багато, але пересічному драйверу так заглиблюватися не варто. При цьому, формула «я заливаю синтетику 5w30» не «проходить», оскільки, навіть синтетичне мастило 5w30 може мати безліч різних допусків і мати безліч різних характеристик навіть в одного виробника такого мастила. Кожен автовиробник до кожного двигуна встановлює так звані допуски і підбирати мастило для вашого двигуна потрібно виключно з врахування таких допусків і ніяк по іншому. Це потрібно запам’ятати.

І наостанок декілька корисних порад:

Як бачимо, заміна моторного масла є нескладною процедурою. Однак він має свої тонкощі. Наші спеціалісти рекомендують наступне:

  • не заощаджувати на фільтрах. Лише якісні вироби забезпечать належний рівень захисту;
  • не захоплюватися присадками. Сучасні моторні оливи вже містять збалансований пакет потрібних компонентів і присадок, і введення додаткових може призвести до непрогнозованих результатів;
  • регулярно контролювати рівень масла в двигуні. Масляне голодування призводить до швидкого зношування деталей;
  • при надлишку залитого мастила, зайве варто видалити. Надлишки мастила потраплятимуть в систему вентиляції картера, циліндри та ін. Це може стати причиною ремонту.

Чекаємо вас на нашому автосервісі з професійним підходом до будь-якого автомобіля!

Leave a comment

Мы работаем

  • Пн: 9:00 - 18:00
  • Вт: 9:00 - 18:00
  • Ср: 9:00 - 18:00
  • Чт: 9:00 - 18:00
  • Пт: 9:00 - 18:00
  • Сб: 9:00 - 18:00

Stop and Go 2024. Все права защищены.